Lustifikationstabellen: Jag har aldrig varit med om något liknande

söndag 25 november 2007

Jag har aldrig varit med om något liknande

Jag älskar den här typen av "artiklar". Ledsen och besviken person som blivit utsatt för något fruktansvärt/kränkt etc, fotad lite snett ovanifrån vid köksbordet. Det finns så mycket i artikel som är roligt.

1. Fredrik Jönsson, 12, skulle överraska sina föräldrar med en god middag. Då tar han fram ett paket frysta kycklingvingar.

2. "Jag har aldrig varit med om något liknande". Det är ett rätt onödig påpekande som man hör då och då, efter tsunamin till exempel. Det är väl rätt jävla uppenbart att du inte varit med om något liknande.

3. Gäddede.

4. torsdagsmiddagen ställdes in.

5. Och höjdaren: Fredrik är naturintresserad och en riktig fågelkännare. Men några kycklingar vill han inte befatta sig med på ett bra tag.
Mamma Elisabeth går längre än så:
– Jag kommer nog inte äta kyckling mer om jag ska vara ärlig. Man blir ju äcklad.

5 kommentarer:

Petter sa...

– Men här passerar 16 miljoner kycklingar om året.

sexton m i l j o e r.

R-P-L sa...

Jag har länge funderat på att initiera ett projekt där man samlar på sig och sammanställer sådana bilder. Det skulle kunna bli en rätt bra utställning tror jag. "De oförrättade" skulle den heta.

Petter sa...

Mycket bra idé. Vi kan stå för utställningslokal. Let's do it

Unknown sa...

Ja haha, fick samma idé igår när jag skrev inlägget.

Unknown sa...

Det finns en sådan installation på Moderna.