Lustifikationstabellen: Min spaning: jag blir äldre

lördag 24 november 2007

Min spaning: jag blir äldre


Jag tycker att radions "Spanarna" är underhållande. En lördagmorgon efter en fredagkväll då jag gick och lade mig vid tolv och sedan sov nästan tio timmar, helt obakis, i princip pigg, då är "Spanarna" perfekt till de rörda äggen, knäcket med färskost och rökt lax, juicen och kaffet.

Det är smågnabbigt, småputtrigt och småtrevligt. Jonas Hallbergs spanande, och kanske framförallt hans småfyndiga inflikningar när andra pratar, roar mig uppriktigt. Det här är alltså en ny upptäckt för mig. Jag vill minnas att jag i våras skrev någonting här där jag inte förstod det roliga. Ett halvår eller x antal månader har gått och jag har mognat. Det kan jag stå för.

3 kommentarer:

Petter sa...

JAg hade spanarna som podcast för ett tag sedan. Vad är kontentan av det? Att jag blivit äldre men använder mig av ny teknik.. Det känns som är ännu äldre då. Fast om jag skulle gå och berätta för alla om det fantastiska med podcasts så skulle jag kanske bli allra äldst? eller?

R-P-L sa...

jag har faktiskt ännu aldrig använt mig av podcast, kan vara läge att börja snart.

Carl H sa...

Jag har både Spanarna och På Minuten som podcast. Varje fredag och lördag trillar de ned i min dator, mycket behändigt! Att hitta det "allra senaste" är ju numera ingen match, en snabb googling så är saken biff.. Då bjuder istället SR på traditionell underhållning at it's best!