Lustifikationstabellen: Bajskorv, bajs och bajsbajs

lördag 19 januari 2008

Bajskorv, bajs och bajsbajs

Det har varit dåligt med updates här, i alla fall från mig, på senaste tiden. Jag har inget att berätta, eller diskutera, eller göra mig lustig över. Ingenting om någonting. Mitt liv är precis så torftigt. Det är morgon, jag går upp, jag åker till skolan, eller åker och tränar och gör dåligt ifrån mig, och så äter jag och går på toaletten. Jag läser tidningen, lyssnar på radio och plöjer igenom en komplett tv-seriesäsong. Sen är det kväll. Det var det.

I morse ställde jag klockan på sju, åt en banan och svepte en kaffe, och gick över Östermalm till Djurgården, där jag vände om. Det var fortfarande mörkt och regnade och jag lyssnade på Coltrane och tyckte nog att dagen började rätt bra. Det gjorde den verkligen, den fortsatte inte dåligt heller, men jag menar, det hände ingenting mer, som gjorde att jag fick idéer till något relevant att skriva. Kanske att jag fick en armbåge i tinningen under korpmatchen i fotboll och fortfarande har ont i huvudet? Nej, det är inte bloggmaterial, svårt att bygga ut till något mer.

Men jag fick faktiskt lite inspiration när jag bläddrade igenom DN Ekonomi nyss, där de publicerar de tjugo vanligaste lösenorden som folk använde på den hackade Bilddagboken. Men jag har egentligen ingenting att säga om det heller, ingen analys, ingen helt överflödig kommentar. Så jag gör helt enkelt bara några nedslag i listan, så får du analysera. Det ska sägas att jag knappast har särskilt vassa lösen, det är snarare ett tiotal varianter på ett och samma som får duga åt alla ställen man ska in på. Det blir rörigt, men det funkar.

Okej. Varsågod:
1. hejsan
2. bajskorv
4. 123456
6. bajs
14. cocacola
15. bajsbajs
20. internet

Inga kommentarer: