Lustifikationstabellen: Plus och minus, ris och ros, bu och bä

torsdag 11 oktober 2007

Plus och minus, ris och ros, bu och bä

Jag gillar ett gott öl upphällt i vinglas, med rikligt skum, om kvällen. Jag gillar att stoppa ner ansiktet i påsen med svenska äpplen och dra ett djupt andetag genom näsan. Precis som i burken med kaffe. Jag gillar Tell me you love me och Ultracitys "Twelve year drive". Jag gillar att gå längs vattnet en frisk hösteftermiddag i säsongsenliga kläder.

Vad jag inte gillar är att det alltid ska vara nånting; att behöva göra saker som inte ligger på topp 5 över saker jag vill göra. Jag gillar inte mig själv, eller särskilt många andra heller för den delen. Och kanske framförallt, jag gillar inte att min dator är så jävla slö att det tar åtskilliga sekunder att byta program, att streamad liveradio och framförallt (tidigare sänd) tv hackar och buffrar, och att den där badbollen står och snurrar bara jag försöker byta flik i Firefox.

Sådan är jag.

Inga kommentarer: