Lustifikationstabellen: Larry David och jag (Kiss-Rickard)

tisdag 2 oktober 2007

Larry David och jag (Kiss-Rickard)


Det finns ingenting jag är känd för, i meningen stora bedrifter eller häftiga egenheter som utmärker mig från mängden. Det finns inget Klassiskt pre- eller suffix där Rickard ingår. Inget bra jobb, inte bra på sport, inte extremt smart, aldrig gjort bästa tricket i snowboardbacken som fastnat på foto, inte rik, inte snygg, inte lång, inte väldigt kort, aldrig mest välklädd, aldrig mest koll. Inte snällast, trevligast, roligast. Inte den som är den.

Men så såg jag nyss fjärde avsnittet på sjätte Curb your enthusiasm-säsongen – väldigt roligt förstås. Det handlade bland annat om att Larry dels bajsar två, tre, ibland fyra gånger om dagen. Och dels kissar någonstans kring tio, femton, tjugo gånger. Pinsamt att låta andra veta, tyckte han.

Det tycker jag med. För när jag tänker efter är det ju just det jag är känd för: att alltid gå på toa. När andra kan nöja sig med en handfull gånger per nykter dag och ett par, tre gånger extra när de går ut, måste jag gå kanske tio gånger en vanlig dag och allt mellan tio och trettio gånger extra om jag dricker öl, vin, sprit. OK – trettio – där kanske jag tog i. Men det är inte med mycket.

Det har förstås sina konsekvenser. Gratisdrickarkvällarna handlar till hälften om att fundera på var toan finns, om man får använda den och hur mycket kö (det vill säga hur snart jag behöver gå och ställa mig igen) det är; svartfester med en enda, könsgemensam toa är en mardröm. Detsamma gäller längre möten, föreläsningar och andra händelser där jag är uppbunden över ett par timmar, åtminstone om det sker i anslutning till att jag har druckit något. Bio, buss, tåg. Listan kan göras och är redan (för) lång. Jag har kissat utomhus i stadsmiljö i dagsljus, på en kyrkogård nattetid – nöden har ingen lag.

Larry skyllde på att han drack mycket vatten. Det är ju nyttigt för en. Jag dricker också ganska mycket vatten men knappast mer än någon annan. Så jag vet inte vad jag ska skylla på. "Blåsan", låt gå.

Ni sitter där på Facebook med era Superlatives-nomineringar – most dateable, most likely to succeed, mest och bäst i alla kategorier som rör snygghet, framgång, goda egenskaper och i största allmänhet vilket bra catch man är. Jag är om någonting most likely to piss his pants.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Kom till Bodil på lördag, hon ska ha lite party och hennes toa är riktigt trevlig!
/Freddan

R-P-L sa...

en trevlig toa tackar man inte gärna nej till!