Lustifikationstabellen: Krubbkärring

tisdag 19 december 2006

Krubbkärring


En grej jag gillar: Jamie Oliver. Tror att jag sett allt han gjort, från de första staplande stegen i hemmaköket via Fifteen till hans kulinariska resa i Italien. Nu är det än en gång dags för Sverige att se när han läspar sig igenom ännu en serie med "fräck" slang och foccacias. Det handlar om hans, för Sverige, nya serie om skolmaten i England. Bra TV, kanske inte det bästa Oliver gjort men helt klart trevligt med förvirrade mattanter och fula engelska ungdomar som vill äta pommes.

Överhuvudtaget är jag fascinerad av tv-sänd matlagning, det har hänt mer än en gång att jag medvetet blivit sen till diverse efter att känt mig tvungen att se middagstipset. Igår kunde jag inte slita mig ifrån att följa Gert Klötzke göra grovkornig leverpastej och cumberlandsås. Ge mig Nigella, Aspegren, Tina, Niklas, Leila. Fuck it, ge mig den där killen som pratar babyspråk i Förkväll och jag sitter som klistrad.

Inga kommentarer: