Lustifikationstabellen: Tomhet

torsdag 21 december 2006

Tomhet

Jag upplever ofta att livet är hårt. Och ibland är det helt enkelt inte kul att leva. Omkring en timme efter ankomst till föräldrahemmet, där jag ska spendera hela julhelgen, trycker jag igång datorn. Jag växlar några ord med folk på MSN, kollar mailen och diverse annat. Sen ska jag sätta igång VLC och låta det gå några timmar, hade jag tänkt mig. Det skulle liksom bli de kommande dagarnas huvudsakliga aktivitet. Men så god är inte Gud. Det visar sig att hela påsen med sladdar ligger kvar hemma (det är ungefär 8 mil hem), det vill säga iPodsladd, datorsladd, sladden till den externa hårddisken och mobilladdaren. Så nu återstår helt enkelt att läsa, ta promenader och umgås med folk. Det ser mörkt ut, med andra ord.

Inga kommentarer: