Lustifikationstabellen: My time is prime time

söndag 3 juni 2007

My time is prime time

Dagboksanteckning, andra juni, tvåtusensju.

Vaknar av att telefonen plingar till och brummar tre gånger mot hurtsen vid sängen. Sms. Kollar av vad det står, ser också ett meddelande jag fick för fyra timmar sedan. Klockan är 16.30. Shit vad mycket klockan är, somnar om. Vaknar 17.30, vill sova mer, är för bakis för att orka annat än sova. Ute upplever Stockholm årets bästa dag. Tvingar mig upp, gör te och sveper fyra koppar, gott. Funderar på mer te men hejdar mig. Sitter vid datorn, väntar på bättre tider. Duschar. Åker fyran till Skanstull. Promenerar till Katarina bangata. Bevittnar fotbollshistoria, tv-historia. Tar fyran hem, funderar på 7-11, chips eller något annat ätbart, har ingenting hemma. Bestämmer mig för att skita i det, har ris och soja hemma, det är gott. Riset har fem-sju minuter kvar på plattan, bestämmer mig för att göra det lite roligare genom att vända runt en kvarts purjo, en vitlöksklyfta och en orange chilifrukt i lite smör. Tar hela chilin, skivar ner, ser ut som en paprika, det här ska bli gott. Börjar hosta när jag andas in stekoset, det kanske blir starkt. Tar av riset och lägger det på tallriken, rör runt lök och chili i riset, drar på rätt skapligt med soja. Mmm. Nu är jag hungrig. Klockan är kring midnatt. Tar för mig av nattvickningen, det är riktigt starkt, häller upp ett glas vatten, sveper det, häller upp ett nytt, tar återigen för mig av ris och lök och soja och chili. Dricker mer vatten, gör så gott jag kan, jag har ju inget annat, jag är ju hungrig, jag har ju ändå gjort allt, kan ju inte bara slänga det. Petar bort chilin, kämpar för att inte börja gråta av hettan, det gör ont i munnen, kring läpparna. Nu är nästan allt uppätet, lite kan jag lämna. Spolar ner resterna i slasken och diskar av tallriken. Det börjar bränna i munnen, det är outhärdligt, jag måste dricka vatten, det svalkar, gott. Men det fortsätter att bränna, inser att det enda som hjälper, enda möjligheten, är att stå med öppen mun under kranen. Vad tråkigt det är att stå under kranen, nu måste det räcka, har stått och spolat gommen i fem minuter, men nej det bränner fortfarande, tar vatten i munnen, sätter mig vid datorn, sitter ett tag, spottar ut, det bränner fortfarande och jag fyller på nytt munnen med vatten, upprepar beteendet i cirka tjugo minuter. Äter lite popcorn, blir illamående, är proppmätt efter allt vatten. Går och lägger mig. Släcker lampan kring halv tre. Vaken tid: nio timmar.

Inga kommentarer: