Lustifikationstabellen: (Ålderns) Höstlegender

tisdag 18 december 2007

(Ålderns) Höstlegender




Följande är saxat från Pelle Ekmans ca dussinet krönikor för tidningen City.




"Ge mig tid, tänker man på cykeln. En vecka skulle räcka! Jag vill spela Zappa på vinyl och göra ren spisfläkten, gå i Hagaparken alldeles själv, tvätta bilen och sätta papper i ny pärm så privatekonomin med ens blir lustfylld, ordnad och gripbar (drömma får man ju)."




"Har ni tidsmaskiner? skulle jag fråga. Har ni ”Time is on my side” med Stones? Jag hade hoppat mycket på återgången till normaltid, den utlånade timmen som kom åter."




"Det blir så tvära kast och jag är en trafikfara när Zarah Leander kommer efter Zappa i höjd med S:t Eriksbron. Trafikkaos är granne med förklädd gud. Kan man kanske lägga musiken på Facebook och be vännerna hjälpa till"



"Och jag ställer mig de frågor jag själv vill. Kan man älska Springsteen och ha miljöbil till exempel? Går det att sitta vid rödljuset och konstatera att nu gick elmotorn igång och samtidigt njuta av bensindoften i Thunder Road och Pink Cadillac?"




"Stjärnhimlen är mäktig och lika omöjlig att begripa som Beatles stämsång.
Det är härligt att vara tillbaka."




I fredags var det 40 år sen Beatles släppte Sgt. Pepper’s-plattan"




"En lördag söker jag på nätet efter Johnny ”Guitar” Watson och hamnar hos en skivaffär i Wallingford, Connecticut. Tio dagar senare ligger en fantastisk bluesbox med sju cd à 51 kronor styck och väntar hos gatans mångsysslare som är både post, ATG-ombud och tobakshandlare."
























"Den 23 december varje år tänker jag på Bob Dylan."






Detta om detta.

1 kommentar:

Medelklassman sa...

Jag blir oförblommerat förbannad varje gång jag råkar läsa den mannens pekoral. Det är så intetsägande och gubbigt att jag vill åka på tunnelbanans utsida istället för insidan.