Lustifikationstabellen: Apotekarnes

torsdag 22 februari 2007

Apotekarnes

Jag är född och delvis uppvuxen i ett kollektiv mitt i de norrländska skogarna. Kollektivets gemensamma värdegrund byggdes kring en idé om att leva ekologiskt och i harmoni med naturen. Egna grönsaker, mulltoa, kamomill-te, groddar o.s.v
I kollektivet fanns en skepsis mot medicin och lindrande medikament; Sjukdom är av godo och man ska låta kroppen ta hand om infektioner och virus själv. Det har hängt med mig fram tills nu. Den här vintern har gått hårt åt min fysiska hälsa och jag har, för i stort sett första gången någonsin, frekventerat Apoteket. Halleluja vilket fantastiskt ställe. Fyllt till bristningsgränsen med saker som kan lindra mina besvär: Noskapin, Treo, Otravin etc etc

Jag ser framför mig ett liv med ett överfullt badrumsskåp där tabletter, krämer, sprutor och kapslar väntar på att ta mig ur lidandet. Nu behöver jag bara lära känna någon mindre nogräknad läkare som kan ta mig från den lite pinsamma receptfria kassan till röda triangelns förlovade värld.

Inga kommentarer: