Lustifikationstabellen: Släng dig i brunnen

lördag 24 februari 2007

Släng dig i brunnen


Jag slår in en enormt öppen dörr, men det kan inte sägas tillräckligt många gånger: Stockholm Live är det absolut sämsta i humorväg du kan konsumera. Jakob Öqvist, Janne Westerlund och Özz Nûjen är så jävla tråkiga att manusförfattarna bakom Playa del Sol framstår som genier. När jag ser Stockholm Live vill jag trycka i mig en burk roppa och dra ut och slåss med första bästa pensionär på stan, men det verkar som att gemene man garvar läppen av sig.

I veckans avsnitt står nån inbjuden "komiker" med Buttericks-bricker (ni vet dom där glasögonen med näsa och mustasch) och "imiterar" Mikael Wiehe och publiken slår sig för knäna och skrattar okontrollerat. Människor som du och jag. Det vill säga människor som i grund och botten är av samma skrot och korn. Det gör mig vansinnigt mörkrädd. Allvarligt talat möter jag hellre John Ausonius i en mörk gränd än en person som flabbar åt Özz "jag-är-kurd-så-min-farsa-är-hårig-som-en-björn-skämt".

Inga kommentarer: