Lustifikationstabellen: Let's Pök

lördag 24 mars 2007

Let's Pök

Lördag kväll i konungariket Sverige. Jag har bestämt mig för att vara hemma och "jobba" vilket visar sig bli en så kallad TV-kväll framför repriseringen av Så ska det låta som gästas av sveriges svenskaste tjej Jessica Andersson, sveriges mest överskattade artist Jennifer Brown (hon och Eric Gadd), nån random musikalartist och buskiscomedymannen Fredrik "Fredde" Granberg. Fredde kör några komediknäck på att dra ner brallorna, headbanga osv och jag blir påmind om att jag, när andra tydligen upptäckte hip-hopen och kollade Yo! MTV Raps dagarna i ända, lyssnade på Rara söta Anna, garvade läppen av mig åt wunderbaums och raggarballe med svängdörr och köade i en timme på Åhlens i Västervik för att Fredde och Peter Settman skulle rita polisonger med svart tuschpenna på mina 11-åriga kinder. Jag har aldrig känt mig mer mogen för psykoterapi än nu, det ligger tydligen mycket och väntar på att komma fram i mitt inre.

För övrigt tänkte jag bara föra två roliga saker vidare:
Rolig sak #1. Gustav "Gustav Gelins kanin" Gelin skriver på sin blogg om en klubb som kanske kommer heta "Vi som aldrig sa Horace", det är väldigt roligt.
Rolig sak #2. Erik droppade största klassikerklyschan igår: "Sushi är ju inte fisken vettu, det är riset". Det är så roligt med människor som säger sånt - ungefär samma människor som hela tiden måste berätta att dom upptäckte hip-hopen runt 89 när dom lånade sina storebröders mixtapes med musik dom breakade till.

Inga kommentarer: