Lustifikationstabellen: Det var bättre förr

torsdag 19 juli 2007

Det var bättre förr


Jag har länge försökt förneka det, men jag tror att det nu är läge att erkänna det för sig/mig själv: Entourage är inte bra längre.

Här om veckan uttryckte jag missnöje kring bristande äkthet. Ingen större grej, men de sket helt enkelt i att bry sig om att sätta rätt fotbollsspelare i rätt lag, och i sannolikheten i att Brasilien spelar direkt efter en Premier League-match i tv. Denna vecka dök Snoop upp på Barney's, gjorde ghettohälsning med Vince och Eric och snackade om trailern på YouTube; Kevin Dillon spelade över sin Drama som aldrig förr, och historien kring psycho-Billy Walsh tar fan aldrig slut.

Det är över. Jag fortsätter förstås att titta men med den mognare insikten att "det" inte kommer att hända; vissa saker var bättre förr. I kväll tänkte jag för övrigt byta stad och kust, men inte kanal, för att se om Flight of the conchords är något att ha.

3 kommentarer:

Jonas sa...

det är intressant att det där med snoop funkar så mycket sämre än scenerna i tidigare säsonger med t ex scarlett johansson. kan inte sätta fingret på vad som skiljer dem egentligen, men resultat är så mycket sämre nu än då.

R-P-L sa...

Jag köpte även helt och hållet Vince flirt med Jessica Alba precis där i början. T o m Marky Mark-cameon i piloten kändes trovärdig och meningsfull i jämförelse.

Pat sa...

Håller med om att E har tappat flow, jag störde mig också jävulskt mycket på fotbollsgrejen. Den absurda matchföljden funkar kanske i fotbollsanalfabetlandet US of A men inte här. Dessutom var matchen asgammal, vilket det ju finns en någorlunda logisk förklaring till, men ändå. Van Nistelroy i unitedtröjan förstörde den sköna känslan av se ett färskt nedtankat HBO-avsnitt. Första avsnittet den här säsongen lovade å andra sidan något gôtt...